نکات آموزشی خودرو

نکات کلیدی تعمیر کولر خودرو

کولر خودرو

توصیه کلیدی تعمیر کولر خودرو

اگر قصد تعمیر ماشین به هر دلیلی را دارید. که منجر به باز شدن اجزای کولر خودرو می شود لطفا به نکات زیر توجه کنید.

1-توصیه می شود  حداقل سالی یک بار، اقدام به شستشوی کندانسور نمائید، این کار باید با دقت زیادی انجام گیرد تا آسیبی به کندانسور، لوله ها و شیلنگ های رابط وارد نشود. (باتوجه به هزینه تعمیر کمتر کسی این کار را انجام می دهد)

2-اواپراتور، کانال ها و دریچه های عبور هوا لازم است حداقل سالی یک بار بوسیله Air Conditioning Cleaner و یا مواد مشابه، شسته شوند. در هنگام شستشو باید دقت شود تا آسیبی به اواپراتور و دیگر قطعات وارد نشود.

3-جهت تخلیه و تزریق گاز و روغن به سیستم تهویه مطبوع می بایست از دستگاه شارژ گاز استاندارد اتوماتیک استفاده شود، استفاده از روش های سنتی و بکارگیری دستگاه های غیر استاندارد(استفاده از کمپرسور یخچال) کاری اشتباه است و هرگز توصیه نمی شود.

4-اگر به هر دلیلی مانند تعمیر موتور لازم باشد تا گاز سیستم تخلیه شود. می بایست عملیات دشارژ کردن گاز بوسیله دستگاه استاندارد انجام شده و میزان روغن تخلیه مکش شده بوسیله دستگاه یادداشت شود. و پس از اتمام تعمیرات، مقدار روغن تخلیه شده به همراه گاز مورد نیاز به سیستم تزریق شود.

5-جهت یافتن محل نشتی گاز در سیستم، می بایست حتما از دستگاه شارژ گاز استاندارد استفاده گردد. عملیات پیدا کردن محل نشتی بوسیله تزریق هوا به سیستم(باد زدن به سیستم) کاری اشتباه است و موجب اختلال در عملکرد خنک کاری خواهد شد.

6- اگر قصد دارید با سیستم کولر خودرو به صورت کامل آشنا شوید مقاله بررسی کولر خودرو حتما مطالعه کنید.

تعمیر کولر خودرو - کیان یدک

نکته کلیدی سیستم خنک کننده

1-در فرآیند نگهداری سیستم تهویه مطبوع خودرو، مطلبی تحت عنوان “شارژ گاز کولر” بصورت سالیه و یا در ابتدای فصل گرما وجود ندارد لذا به توصیه های افراد غیر متخصص و سودجو توجه نکنید.

2-بهترین زمان برای روشن کردن کولر زمانی است که خودرو در وضعیت دور آرام در حال کار کردن می باشد.

3-از پوشاندن لوله ها و شیلنگ های سیستم تهویه مطبوع بوسیله مواد عایق بپرهیزید.

4-اگر به هر دلیلی لازم باشد تا قطعه ای از سیستم تعویض شود، مقدار روغن مورد نیاز، می بایست. به سیستم تزریق گردد.

5- از انجام هرگونه عملیات غیر استاندارد مانند پوشاندن سنسور اواپراتور، یکسره کردن لوله های بخاری بر روی خودرو جدا خودداری نمائید. این کار موجب می شود تا کمپرسور آسیب ببیند.

 

نکته پایانی : نکات کلیدی بیان شده برگرفته از تجارب مکانیک‌های ماهر می باشد. اگر شما هم تجربه خوبی در این زمینه دارید زیر این پست در برای تیم کیان یدک بیان کنید

امتیاز شما به محتوای این مطلب
[تعداد رای ها: 1 میانگین امتیازها: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *