عیب یابی خودرو, نکات آموزشی خودرو

عیب یابی و نگهداری تندر 90

عیب یابی و نگهداری تندر 90 - کیان یدک

این بار نوبت به عیب یابی و نگهداری تندر 90 رسید، خودرویی که در ابتدای عرضه خود در سال 1386 کار را با جنجال آغاز کرد و همچنین با استقبال سرد مشتریان مواجه شد. رفته رفته این خودرو جای خود را در خانوده های ایرانی باز کرد و به یکی از بهترین ماشین های ایرانی در زمان خود تبدیل شد و در حال حاظر هم خیلی ها این ماشین را جز بهترین های حال حاظر می دانند. ما هم تصمیم گرفتیم در مقاله عیب یابی و نگهداری تندر 90 کلی نکات کلیدی درباره این خودرو به شما عزیزان بدیم که بتوانید از رانندگی با این خودرو لذت بیشتری ببرید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

عیب یابی و نگهداری تندر 90

ال 90 از بهترین های بازار خودروی ایران بود. که متاسفانه به دلیل تحریم ادامه تولید این خودرو در ایران متوقف شد ولی همچنان طرفدار های خاص خود را دارد. اگر شما هم این خودر را دارید یا قصد خرید این خودرو را دارید نکاتی که در مقاله عیب یابی و نگهداری ال 90 گفته می شود می تواند هزینه های شما را بسیار کاهش دهد.

دفترچه راهنمای تندر 90 یا ال 90 

یکی از ضروری ترین وسیله هایی که می بایست همیشه در ماشین باشد که ما در هر مقاله که توانستیم بار ها به ان اشاره کردیم دفترچه راهنمای خودرو است، اگر خودروی شما به هر دلیلی کاتالوگ یا دفترچه راهنما ندارد می تونید از لینک زیر مطابق با نوع ماشین ان را دانلود کرده و همیشه در گوشی همراه خود داشته باشید.

نکته : اگر به دنبال عیب یابی و نگهداری تندر 90 هستید دفترچه راهنما اولین قدم برای این مسیر می باشد

ضد سرقت کردن ال 90

همان طور که درباره سایر خودرو های ایرانی این موضوع بیان شده است، این بار هم نوبت ال 90 می باشد زمان خرید به دنبال ضد سرقت کردن ان باشید به خصوص قفل صندوق عقب که به آسانی باز می شود. با توجه به اینکه اکثر ال 90 های بازار احتمال زیاد گارانتی ندارند بهتر است از قفل سازی های سطح شهر یا مراکز ایمن سازی خودرو بخواهید خودروی شمارو ضد سرقت کنند.

خرید قطعات یدکی اصلی

در عیب یابی و نگهداری تندر 90 موضوعی که باید مد نظر قرار بدید خرید قطعات یدکی اورجینال فرانسه برای این خودرو می باشد. متاسفانه به دلیل قیمت قطعات یدکی بالای این خودرو بعضی افراد به دنبال جایگزین با قیمت پایین تر هستند که دچار ضرر و زیان های فراوانی شدند. پس اولیت خرید را روی فطعات اصلی فرانسه بگذارید.

نکات مهم هنگام تعویض تسمه تایم تندر 90

اگر شما هم قصد تعویض تسمه تایم ال نود را دارید نکات زیر را حتما رعایت کنید

1-  هنگام تعویض تسمه تایم حتما کیت تایم خریداری کرده و متعلقات مربوط به تمسه تایم تعویض شود

2- می توانید تسمه دینام هم تعویض کنید که خیالتان از این بابت راحت باشد.

3 – هنگام تعویض تسمه تایم خیلی مواقع پولکی میل سوپاپ آسیب می بیند و در دراز مدت باعث نشتی روغن و در نهایت خرابی میل سوپاپ می شود. بهتر است هنگام تعویض کیت تایم این پولکی هم تعویض گردد.

روغن ریزی گردگیر پولوس ال 90

در خودروی ال 90 باید هر هفته همانند چک کردن آب رادیاتور و روغن موتور وضعیت نشتی روغن گردگیر پولوس چک شود. اگر این قطعه نشتی داشته باشد و شما متوجه نشوید هزینه های سنگینی بابت این بی خبری باید پرداخت کنید.

آتش سوزی ال 90 

در ماشین های ال 90 یک نمد وجود دارد که پشت موتور قرار گرفته است، اگر نمد به هر دلیل آزاد و یا کنده شود، ان را سریعا ثابت کنید چرا که احتمال دارد نمد بر روی اگزوز افتاده و باعث اتش سوزی خودروی شما شود.

نشتی هوا از منیفولد سرد و دریچه گاز

در عیب یابی و نگهداری تندر 90 متوجه شدیم که نشتی هوا از منیفولد و دریچه گاز در اکثر تندر 90 ها اتفاق می افتد که با تعویض اورینگ این مشکل بر طرف می شود.

عیب یابی و نگهداری تندر 90 - کیان یدک

بهترین دیسک صفحه ال 90

برای خرید دیسک صفحه ال 90 باید سراغ قطعات اصلی بروید که خیالتان از این بابت راحت باشد که تا 150 هزار کیلومتر دیگر نیاز به تعویض دیسک صفحه نخواهید داشت. اما اگر دیسک صفحه اصلی فرانسه پیدا نکردید یا نتوانستید هزینه ان را بدهید می توانید با مشورت گرفتن از مکانیک از دیسک صفحه والئو سبز با کد 821071 استفاده کنید.

لرزش اتاق ماشین هنگام گاز دادن

اگر خودرو هنکام گاز دادن لرزش دارد احتمال زیاد دسته موتور پایین خراب شده است

دلیل گاز خوردن  ال نود

همانطور که در قسمت بالا به ان اشاره کردم، نشتی هوا از منیفولد و دریچه گاز در اکثر تندر 90 ها اتفاق می افتد که این موضوع باعث گاز خوردن ال 90 می شود.

نکات کلیدی تعویض گردگیر پولوس تندر 90 

1- حتما از جنس اصلی استفاده کنید ( خرید گردگیر پولوس متفرقه هزینه ای سنگینی را برای شما رقم خواهد زد)

2- محل نشیمن گردگیر پولوس قبل از بستن باید کاملا تمیر و هیچ گونه چربی هم نداشته باشد

3- بررسی هفتگی یا ماهانه گردگیر پولوس به خصوص قبل و بعد از سفر فراموش نشود.

پر نکردن کلاچ هنگام فشار دادن پدال تندر 90 

اگر پدال گلاچ خودرو شما پمپی می باشد و هنگام کلاچ گیری با مشکل پر نکردن روبه رو می شوید. احتمال زیاد پمپ بالا کلاچ خراب شده است که به دلیل یک بار مصرف بودن این پمپ باید کاملا تعویض شود

امتیاز شما به محتوای این مطلب
[تعداد رای ها: 4 میانگین امتیازها: 4.8]

2 دیدگاه در “عیب یابی و نگهداری تندر 90

  1. صفر علی گفت:

    سلام نکات ریزی که هیچ کس نمیگه ممنون از شما

    1. سلام دررود ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *