برند برتر قطعات یدکی خودرو

معرفی 9 برند برتر لنت ترمز

معرفی 9 برند برتر لنت ترمز - کیان یدک

معرفی برند برتر لنت ترمز یکی از مقاله های فوق العاده عالی که در خرید لنت ترمز می باشد که می تواند در خرید لنت ترمز به ما کمک بسیار زیادی کند، ما در این مقاله قصد داریم بهترین لنت های خارجی و ایرانی را به شما عزیزان معرفی کنیم، همچنین  بهترین لنت ها برای خودرو های ایرانی را در این مقاله با توجه به تجربه کاربران برای شما عزیزان مشخص میکنیم که می توانید هنگام خرید از این برند ها تهیه کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

لنت ترمز چیست ؟

لنت جزئی از سیستم ترمز هر خودرو می باشد. در هر خودرو نیروی اصطکاک باعث کاهش شتاب و در نهایت ایست خودرو می‌شود. لنت همان قطعه‌ای است که کار نیروی اصطکاک را ایجاد می کند تا سرعت خودرو کاهش پیدا کند. نیروی اصطکاک تولیدی از سوی لنت‌ها به‌کمک دیسک ترمز، باعث می‌شود که خودرو آرام‌تر حرکت کند یا کاملا بایستد. پس اهمیت لنت در رانددگی بسیار حائز اهمیت می باشد.

چرا برند برتر لنت ترمز ؟

احتمالا شماهم تا حالا این تجربه را داشتید که لنت خریداری شده هنگام ترمز گیری هم سوت می کشد هم ترمزگیری مناسبی ندارد، متاسفانه بعضی از لنت ها اینقدر بی کیفیت هستند علاوه بر موارد بالا به دیسک چرخ هم آسیب می زنند. پس اگر دوست دارید برای همیشه مسئله لنت ترمز را حل کنید پیشنهاد میکنم مقاله برند برتر لنت ترمز را تا آخر مطالعه کنید.

نکته مهم : معرفی لنت ها به صورت کاملا تصادفی انجام شده پس بالای لیست بودن نشانه برتر بودن نسبت به سایر برند لنت ها نمی باشد.

لنت AP  ایتالیا

این لنت ایتالیایی که طرفدار های خاص خودر را دارد با قیمت مناسب و کارایی بالا نسبت به قیمت در بازار ایران عرض شده است . به قول سایت سازنده بیشتر مراحل ساخت لنت در خود همین شرکت انجام می شود و تمام مراحل کیفی زیر نظر شرکت می باشد که همین امر باعث کیفیت بالای این لنت شده است.

شرکت AP به قول ما ایرانی ها دانش بنیان بوده و هر ساله کیفت لنت ها خود را بهبود می بخشد و توانسته برای 98 درصد خودرو های بازار لنت با کیفیت طراحی کند.

لنت ترمز APبرند برتر لنت ترمز - کیان یدک

ویژگی های لنت AP  ایتالیا

  1. پاس کردن استاندارد R90 
  2. ساختار لنت نیمه فلزی برای استحکام و انتقال حرارت (بدون فلز سنگین)
  3. دارای تراز کننده های اصطکاک برای حفظ سطح اصطکاک ثابت
  4. سیستم های ضد نویز برای جلوگیری از سوت کشیدن لنت هنگام ترمز گیری
  5. نشانگرهای سایش نویز صوتی
  6. دمای کارکرد از -30 درجه سانتیگراد تا +500 درجه سانتیگراد

لنت ترمز امکو

یکی از قدیم ترین شرکت های تولید کننده لنت ترمز شرکت امکو می باشد که فعالیت خود را در سال 1369 آغاز کرده، این لنت ترمز نام اشنا توسط اکثر مکانیک ها به عنوان یک لنت خوب و مطئن ایرانی شناخته می شود که توانسته باکیفیت مناسب رضایت مشتریان خود را کسب کند به همین منظور جز برند برتر لنت ترمز معرفی گردید است

لنت ترمز امکو - کیان یدک

مزایای لنت ترمز امکو

  1. ایمنی، دوام و طول عمر بسیار بالا
  2. کاهش صدا و انتشار گرد غبار
  3. عدم زنگ زدگی در طول استفاده
  4. قدرت ترمزگیری قوی حتی در دماهای بالا

لنت ترمز HI-Q

لنت ترمز HI-Q ساخت شرکت SangSin، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی لنت ترمز در کره جنوبی است که از سال 1991 فعالیت خود را در زمینه تولید لنت ترمز آغاز کرده است. برند لنت ترمز HI-Q، یکی از برندهای لنت ترمز تولیدی این شرکت است که محصولات آن برای خودروهای سواری و ماشین‌های سنگین و نیمه‌سنگین استفاده می‌شوند.

لنت ترمز HI-Q - کیان یدک

لنت ترمز شرکتی سایپا

شرکت سایپا دقیقا مثل شرکت ایساکو به دنبال عرضه قطعات یدکی با کفیت مناسب برای محصولات خود می باشد. بارها شاهد این بودیم قطعات اصلی با کیفیت فوق العاده در بسته بندی سایپا با قیمت مناسب تر در بازار عرضه شده است.

لنت ترمز شرکتی سایپا - کیان یدک

لنت ترمز آفورتیس

لنت ترمز آفورتیس در سال ۱۳۸۰ با هدف ارائه کالاهایی با کیفیت و همگام با استانداردهای بین المللی فعالیت خود را آغاز نمود.این مجموعه با تامین بیش از ۲۵۰ مدل از انواع مختلف لنت ترمز خودروهای سواری و سنگین به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت خود را گسترش داد است. لنت ترمز آفورتیس با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا سعی در ایجاد دانش فنی در مجموعه خود نموده تا بتواند محصولات خود را در بالاترین سطح کیفی عرضه نماید.

انواع لنت ترمز آفورتیس

لنت ترمز آفورتیس در سه دسته زیر به بازار عرضه می شود

  1. سرامیک(Ceramic)
  2. نیمه فلز(Semi metallic)
  3. کم فلز(Low metallic)

لنت ترمز آفورتیس - کیان یدک

مزایا لنت ترمز آفورتیس

  1. بدون آسیب به دیسک ترمز
  2. دارای قدرت ترمزگیری ایمن
  3. بدون صدا
  4. بدون آزبست

لنت ترمز پارس آبی

مجتمع کارخانجات تولیدی صنعتی لنت پارس، بعنوان بزرگترین کارخانه تولید لنت ترمز در خاورمیانه شناخته میشود. این مجموعه، با بیش از ۳۵ سال تجربه در ساخت لنت یکی دیگر از لنت های قدیمی و محبوب ایرانی می باشد. لنت ترمز پارس جز برند برتر لنت ترمز در ایران می باشد که قطعا نام این برند به هنگام خرید لنت ترمز به گوش شماهم خورده است به خصوص پارس آبی

لنت ترمز پارس ابی - کیان یدک

ویژگیهای لنت ترمز پارس

  1. استفاده از فرمولاسیون و تکنولوژی پیشرفته
  2. ترمزگیری سریع و به موقع متناسب با شتاب خودرو و وضعیت جاده
  3. عمر مفیدطولانی
  4. سازگار با محیط زیست
  5. عدم خوردگی دیسک چرخ
  6. مقاوم دردشوارترین شرایط اقلیمی

لنت ترمز ماندو

لنتهای ماندو با تولید لنتهای باکیفیت توانسته است رضایت کمپانی های بزرگ ماننده هیوندای و کیا رضایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خود را جلب کرده و یکی از تآمین کنندگان اصلی قطعات یدکی این گونه خودرو ها به شمار میرود. اگر ماشین خارجی دارید یکی از گزینه های مناسب برای خودروی شما می باشد. البته به شرط اینکه بتوانید لنت اصلی در بازار تهیه کنید.

لنت های ترمز ماندو با تکنولوژی روز دنیا موفق به تولید لنت‌هایی با وزن سبک و بی‌صدا شده است. لنت های ماندو با پشت سر گذاشتن تست های مختلف توانسته جز برند برتر لنت ترمز قرار بگیرد.

لنت ترمز ماندو - کیان یدک

لنت ترمز  HIC

لنت ترمز HIC یکی محبوب ترین لنت ها در بین پراید سوارها می باشد که به خاطر قیمت مناسب و کارایی بالا طرفدارهای مخصوص به خود را دارد . این لنت نسبت به سایر لنت های معرفی شده بازدهی کمتری دارد ولی با توجه به قیمت مناسب جز برند برتر لنت ترمز برای خودروی پراید شناخته می شود.

لنت ترمز  HIC برند برتر لنت ترمز - کیان یدک

لنت ترمز ایساکو

یکی دیگه از لنت های که جز برند برتر لنت ترمز محسوب می شود لنت ترمز ایساکو می باشد. که تجربه نشان داده شرکت ایساکو قطعات یدکی با کیفیت را به بازار عرضه می کند و از همه مهم تر به راحتی می توانی اصالت کالا را استعلام گرفته و از کیفیت  ان با خبر شوید.

لنت ترمز ایساکویی - کیان یدک

نکته : سرکت ایساکو برند های مختلف و با کیفیت را در بسته بنده ایساکو به بازار عرضه می کند

لنت ترمز تکستار

یکی از قدیمی ترین سازنده های لنت ترمز برند تکستار می باشد که قدمتی بیش از 100 سال در تولید لنت ترمز دارد که همین قدمت نشانه کیفیت تولید این برند می باشد. در حال حاضر، برند تکستار به دنبال افزایش سادگی کنترل اتومبیل و حفظ محیط زیست است. تولیدات آینده این شرکت با کمترین گرد و غبار و صدا، سبک و کم مصرف می باشد.

لنت ترمز تکستار - کیان یدک

ویژگی لنت ترمز تکستار

  1. ساخته شده از مرغوب‌ترین مواد اولیه و منطبق با الزامات و مشخصات فنی شرکت‌های خودروساز
  2. کیفیت بالای ترمزگیری
  3. طول عمر و عملکرد بالا
  4. فاقد هرگونه نویز و صدا
  5. مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار ناشی از ترمزگیری مداوم
  6. فاقد آزبست
  7. مناسب برای شرایط آب و هوایی ایران
  8. عدم ایجاد هرگونه خوردگی و خش در سطح دیسک ترمز

لنت ترمز Hi – TEC

شرکت های تک یکی از برند های معروف در ساخت لنت ترمز می باشد که دارای کیفیت بالای می باشد بزرگترین ضعف این برند این است لنت ترمز خودرو های ایرانی را در سبد محصول خود به صورت کامل ندارد و این برند را بیشتر برای خودرو های خارجی معرفی می کنند

نت ترمز Hi – TEC - کیان یدک

ویژگی های لنت ترمز Hi – TEC

  1. قدرت عالی در ترمز گیری
  2. استقامت در دمای بالا
  3. صدای بسیار کم
  4. دوستدار محیط زیست و سلامت شما

بهترین لنت برای ال 90 و محصولات رنو

اگر بخواهیم برای ال 90 سه برند لنت ترمز را معرفی کنیم که صاحبان خودرو از ان رضایت کامل دارند

  1. لنت ترمز رنو شرکتی فرانسه
  2. لنت افورتیس
  3. لنت ترمز کاواتا کره

بهترین لنت ترمز برای تیبا ساینا کوییک

  1. لنت ترمز افورتیس
  2. لنت ترمز AP  ایتالیا
  3. لنت ترمز پارس آبی
  4. لنت ترمز شرکتی
  5. لنت ترمز پارس آبی

بهترین لنت ترمز برای پژو رانا سمند سورن 206

  1. لنت ترمز افورتیس
  2. لنت ترمز AP  ایتالیا
  3. لنت ترمز تکستار
  4. لنت ترمز ایساکویی

بهترین لنت برای پراید

  1. لنت ترمز شرکتی
  2. لنت ترمز HIC
  3. لنت ترنز پارس آبی

ویژگی های لنت خوب

  1. در شرایط آب و هوایی متفاوت، قابلیت ترمز گیری خوبی داشته باشد.
  2. به اجزای سیستم ترمز آسیب وارد نکند
  3. سوت نکشد
  4. ترمز گیری مطمئن داشته باشد در همه شرایط
  5. عمر مفیدی داشته باشد.
  6. استحکام و ماندگاری داشته باشد.
  7. استاندارد باشد.
  8. دوست دار محیط زیست باشد

قیمت لنت ترمز چقدر است

قیمت لنت ترمز به چند عامل بستگی دارد که نمی توان به اسانی قیمتی مشخصی را تعیین کرد به خصوص در بازاری که نواسانات قیمت در ان زیاد است. اگر بخواهیم بازه قیمتی مشخص کنیم از 500 هزار تومان تا 1.5 میلیون می توان قیمت گذاری کرد برای خودرو های داخلی، الیته لنت های گران قیمت تر هم برای این خودرو ها وجود دارد.

نکته مهم : بعضی از لنت های که در مقاله برند برتر لنت ترمز معرفی شده اند نسخه کپی شده یا فیک را در بازار دارد حتی برند ایساکویی پس بهتر است از جای مطمئن لنت ترمز خریداری کنید.

لنت ترمز ایرانی بخریم یا خارجی ؟

اگر هزینه برای شما مهم نمی باشد خرید لنت های خارجی توصیه می شود اگر هم قصد دارید هزینه کمتری بکنید پیش نهاد ما به شما لنت های ایرانی معرفی شده می باشد. خودم بر روی ماشین لنت پارس ابی نصب کردم

کلام آخر:

قطعا برند های دیگری هم وجود دارد که می توان در لیست برند برتر لنت ترمز معرفی کرد. که این مقاله پس از بررسی برند های مختلف بروز رسانی خواهد شد. اگر شما هم از برندی استفاده کردید و رضایت شما رو جلب کرده برای بررسی بیشتر این برند در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا پس از بررسی در این مقاله قرار بگیرد

امتیاز شما به محتوای این مطلب
[تعداد رای ها: 5 میانگین امتیازها: 4.2]

2 دیدگاه در “معرفی 9 برند برتر لنت ترمز

  1. سینا گفت:

    لنت های دیگه ای هم وجود دارد که می توان توی لیست قرار داد
    ممنون از این مقاله

    1. سلام دروود بی شک لنت ها دیگه ای هم وجود داره که قطعا بعد از بررسی به این مقاله اضافهخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *