برند برتر قطعات یدکی خودرو, دسته‌بندی نشده

بهترین برندهای تسمه تایم (6 برند)

بهترین برندهای تسمه تایم - کیان یدک

شناخت بهترین برندهای تسمه تایم یکی از وظایف صاحبان خودرو است به خصوص با شرایط امروزی که هزینه های تعمیر خودرو بسیار بالا می باشد. در مقاله بهترین برندهای تسمه تایم تصمیم گرفتیم شما را با برند های معروف که می توانید با اطمینان خاطر انها را خرید کنید اشنا کنیم. همچنین نکات ارزشمندی را به شما عزیزان ارائه بدیم که مانع هزینه سنگین برای شما می شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

وظیفه تسمه تایم چیست ؟

تسمه تایم یک تسمه پلاستیکی است که در حقیقت رابط میان میل‌لنگ و میل‌سوپاپ (میل بادامک) محسوب می‌شود. یعنی طوری تنظیم شده که با چرخش میل‌لنگ، میل‌سوپاپ را هم می‌چرخاند و البته باعث حرکت سوپاپ‌ها می‌شود.

نکات خرید قبل از خرید تسمه تایم

  • حتما برای تعویض تسمه تایم به یک مکانیک با مهارت بالا مراجعه کنید، چرا که اشتباه در تعویض تسمه تایم می تواند هزینه های سنگینی برای خودرو در پی داشته باشد.
  • شناخت فروشگاه قطعات یدکی معتبر
  • بررسی بلبرینگ تایم خودرو توسط مکانیک و اطمینان از سالم بودن ان

نکات هنگام خرید تسمه تایم

  • خرید قطعات یدکی از برند های شناخته شده
  • بررسی تاریخ تسمه تایم و اطمینان از به روز بودن تاریخ تولید تسمه تایم
  • گرفتن فاکتور از فروشنده به عنوان ضمانت کتبی
  • خرید بلبرینگ تایم یا کیت تایم به صورت کامل

بهترین برند های تسمه تایم

تسمه تایم شرکتی :

قطعا زمانی می رسد که برای تعویض تسمه تایم برند های معتبر تر در بازار وجود ندارد یا از اصالت ان ها مطمئن نیستید. در این زمان بهترین انتخاب شما خرید تسمه تایم شرکتی می باشد. اصولا داخل جعبه های شرکتی تسمه های معتبر قرار دارد.

بهترین برندهای تسمه تایم - نسمه تایم شرکتی - کیان یدک

تسمه تایم رایکاآلتون

شرکت رایکاآلتون تسمه در سال ۱۳۸۶ با اخذ لیسانس شرکت کنتیننتال کنتیتک آلمان در قالب طرح توسعه و با هدف تولید انواع تسمه تایمینگ، دینام و کولر و پروانه خودرو های داخلی و خارجی و با نیت ارائه خدمت در بخش صنعت و جلوگیری از واردات محصولات فوق به کشور و ایجاد فرصت های شغلی و صادرات ، بنا شد و فاز اول آن با قابلیت تولید انواع تسمه تایمینگ و تسمه شیاری دینام و پروانه با تکنولوژی روز اروپا، در مرداد مـــاه سال ۱۳۸۹ بــه بهره برداری رسید.

این شرکت در طی سالیان گذشته ضمن اخذ تاییدیه های خودروسازان داخلی و خارجی شامل ایران خودرو – سایپا – گروه بهمن – پژو سیتروئن فرانسه و گواهینامه های مدیریت کیفیت ISO TS  و ISO 9001  از شرکت IMQ ایتالیا به عنوان تامین کننده اصلی خطوط تولید خودروسازان فعالیت می نماید.

بهترین برندهای تسمه تایم - تسمه تایم رایکاالتون - کیان یدک

شرکت رایکاآلتون تسمه تسمه های تایمینگ خود را در ۲نوع کلی کامپاند CR و HNBR در گریدهای متقاوت ارائه مینماید و تسمه های تایمینگ خود را بسته به نوع جنس مواد از ۸۰ تا ۲۰۰ هزار کیلومتر (معادل ۳تا ۵ سال از زمان نصب تسمه) گارانتی می نماید.

تسمه تایم دایکو ایتالیا

یکی از بهترین برندهای تسمه تایم که به دلیل بالا بودن کیفیت در بسته بندی ایران خودرو عرضه می شود در واقع ساخت شرکت دایکو ایتالیا است. البته این مدل چند وقتی است که در بازار موجود نیست زیرا خط تولید ایران خودرو و سایپا در حال حاضر از تسمه رایکالتون آلمان که یکی دیگر از بهترین تسمه تایم ها است استفاده می کند. لازم به ذکر است که محصولات دایکو دارای کیفیت خوب و قیمت مناسبی هستند.

تسمه تایم دایکو بهترین برندهای تسمه تایم - کیان یدک

این تسمه تایم متاسفانه با توجه به معروف بودن در بازار دارای نمونه های بی کیفیت در بازار می باشد که مورد سو استفاده افراد سودجو قرار گرفته است. تسمه تایم دایکو به دلیل وارداتی بودن دارای ضمانت نمی باشد، البته نمونه های ضمانت دار نیز وجود دارد که مورد اطمینان نمی باشند.

تسمه تایم های پاورگریپ:

شرکت گیتس، واقع در دنور، کلرادو ایالات متحده آمریکا، تولید کننده تسمه های انتقال نیرو و تولید کننده محصولات هیدرولیکی است. محصولات این شرکت در زمینه های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که کیفیت آن نسبت به هزینه محصولات بسیار زیاد است. امروز این شرکت در زمینه تولید تسمه می باشد که مهم ترین بخش تولید آن تسمه های تایمینگ می باشد.

پاور گریپ بهترین برندهای تسمه تایم - کیان یدک

تسمه تایم دانگیل

شرکت دانگیل رابربلت به خاطر کیفیت عالی محصولاتش شهرت خوبی پیدا کرد و  جز بهترین برندهای تسمه تایم در جهان شناخته می شود. در سال 2002 به عنوان یک برند نمونه در ساخت تسمه لاستیکی  معرفی شد. و حدود 60 سال است که در بخش های متنوع مانند صنعتی و ماشینی و کشاورزی و همینطور این برند با نام جدید (دی بی ار) که مخفف نام تسمه لاستیکی دانگیل میباشد همچنان فعالیت میکند. محصولات این شرکت سبک و قوی از مواد لاستیکی با کیفیت و مواد خام با ویژگی های کاربردی تولید میشود. که در بسیاری از فروشگاه های آنلاین و سنتی کشور محصولات این شرکت با قیمت های مناسب عرضه میشود.

دانگیل - بهترین برندهای تسمه تایم - کیان یدک

تسمه تایم دانگیل ساخت کجاست؟

تسمه تایم دانگیل (DONGIL SUPERSTAR) ساخت کشور کره جنوبی میباشد. باید بدانید تسمه های این شرکت قبل از عرضه به بازار در بخش های تستینگ این شرکت تست و آزمایش میشود.

نکته : متاسفانه تسمه دانگیل کره به خاطره بسته بندی نامناسب مورد سو استفاده زیادی قرار گرفته است که باید از مغازه های مورد اطمینان خریداری کنید

کیت تایم  INA و تسمه تایم INA

کیت تایم  INA جز بهترین برندهای تسمه تایم در ایران می باشد که بزرگترین ضعف این برند کامل نبودن سبد خرید این برند می باشد در حال حاظر کیت تایم برای خودرو های TU5 موجود می باشد.

نکته : کیت تایم  INA تولید چین هم دارد که کیفیت پایین تری نسبت به جنس اصلی دارد

کیت تایم INA بهترین برندهای تسمه تایم - کیان یدک

چطور تسمه تایم اصلی تشخیص بدیم

تشخیص تسمه تایم اصلی تنها از طریق مقایسه با نمونه اصلی امکان پذیر است،شاید این امکان برای شما مقدور نباشد،توصیه ما خرید از منابع معتبر و یا نمایندگی میباشد،

دلایل خرابی زود هنگام تسمه تایم

  • استفاده از دنده معکوس در سرعت‌های زیاد به دفعات و به صورت مکرر
  • گذشتن زمان زیادی از ساخت تسمه
  • حرکت با دنده نامناسب و یا به اصطلاح دنده مرده در جاده و سربالایی‌ها
  • خراب شدن بلبرینگ تایم
  • پریدن از روی دست اندازها با سرعت بالا
  • تیک اف بیش از حد
  • بی کیفیت بودن برند خریداری شده
  • عدم درست تنظیم تسمه تایم هنگام تعویض
 

خسارت‌های پاره شدن تسمه تایم

خسارت‌های عمده پاره شدن تسمه تایم موارد زیر می توانند باشند. البته بسته به زمان پاره شدن تایم و اینکه سوپاپ چقدر باز شده باشد و کف پیستون گود باشد یا صاف، مقدار خسارت ها متفاوت هستند. گاهی اوقات در بهترین حالت خسارت سنگینی ایجاد نمی کند اما در مقابل بیشتر اوقات خسارات سنگینی وارد می کند مثل موارد زیر

  •     کج شدن سوپاپ‌
  •     خرابی میل سوپاپ
  •     شکستن کف پیستون
  •     کج شدن شاتون
  •     شکستن سرسیلندر

زمان تعویض تسمه تایم چه زمانی است

اگر شما  از بهترین برندهای تسمه تایم استفاده کرده باشید زمان تعویض باید مطایق روال زیر باشد

  1. هر 50 هزار کیلومتر
  2. درصورت رد نکردن 50 هزار کیلومتر بین 2 تا 3 سال

نکته : اگر ار برندهای ضعیف برای خودرو استفاده کنید هر لحظه احتمال پاره شده و هزینه های سنگین می باشد

چه زمانی باید تسمه تایم زودتر تعویض شود

  1. زمانی رانندگی پر شتاب و هیجانی دارید
  2. خودرو زمان زیادی در ترافیک سپری کرده است
  3. خودرو را با هل دادن روشن کرده اید
  4. خودرو تصادف جدی داشته باشد
امتیاز شما به محتوای این مطلب
[تعداد رای ها: 3 میانگین امتیازها: 4.3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *