معرفی قطعات خودرو

معرفی 10 برند برتر دیسک صفحه خارجی

10 برند برتر دیسک صفحه خارجی در ایران - کیان یدک

یکی از وظایف وب سایت کیان یدک معرفی برند برتر دیسک صفحه و سایر قطعات یدکی در بازار می باشد. که معرفی این برندها بر اساس تجربه کاربران و تعمیرکارها می باشد.  از قطعاتی مهمی که باید در انتخاب ان دقت بیشتری کنیم دیسک صفحه یا کیت کلاچ می باشد. بارها و بارها شاهد این بودیم که بعضی از فروشندها به دلیل موجود نداشتن برند برتر دیسک صفحه موجودی خود را به مشتری معرفی کردند که باعث دردسر های فراوان برای صاحب خودرو شده است. پس اگر می خواهید برند برتر دیسک صفحه خارجی را بشناسید با ما همراه باشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

وظیفه صفحه کلاچ خودرو

اگر بخواهیم به صورت خلاصه یک تعریف ساده از صفحه کلاچ داشته باشیم باید به شما بگیم کلاچ در سیستم انتقال نیروی خودرو کار قطع و وصل کردن نیرو را به عهده می‌گیرد. در واقع توان و نیرویی را که موتور تولید می‌کند در کنترلش دارد. با گرفتن کلاچ، نیرو از موتور وارد جعبه‌دنده می‌شود و دنده‌ها راحت تعویض می‌شوند.

چرا باید در خرید کیت کلاچ دقت کنیم ؟

همانطور که در بخش قبلی برای شما توضیح دادم وظیفه کیت کلاچ کنترل نیروی موتور برای جابه جایی دنده های گیربکس می باشد، در صورتی که از دیسک صفحه با کیفیت بالا استفاده نشود می تواند موارد زیر برای خودروی شما رخ دهد.

بد جا رفتن دنده های به خصوص دنده یک و دنده عقب

سفت شدن پدال کلاچ

سریع تمام شدن دیسک صفحه

عدم بازگشت شتاب اولیه خودرو

خرابی سریع بلبرینگ کلاچ

خرابی دنده های گیربکس

و .....

بهترین کیت کلاچ برای خودروی شما

این نکته باید مد نظر داشته باشید که اگر بهترین برندها اعلام شدند قرار نیست همه انواع دیسک صفحه های بازار را در سبد تولید خود داشته باشد: مثلا والئو سبز فرانسه برای خودرو های پراید، تیبا، ساینا و کویک دیسک صفحه ندارد شما اگر طرفدار والئو هستید باید رنگ ابی ساخت کشور کره را برای خودرو تهیه کنید.

معرفی برند برتر دیسک صفحه خودروهای داخلی

 1 : دیسک صفحه اصلی یا شرکتی

منظور ما از دیسک صفحه های شرکتی، ایران خودرو و سایپا نمی باشد، برای محصولات پژو و همچنین محصولات رنو دیسک صفحه های شرکتی با مارک سیتروئن و گروه رنو پیدا می شود که در صورت خرید از فروشگاه معتبر از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. این نوع دیسک صفحه ها زیر نظر خود شرکت ساخته شده و توانسته اند استاندارد های سخت شرکتی را پاس کنند.

نکته 1 : هر دو برند لیبل اصالت کالا دارند که به اسانی می توانید از اصلی بودن انها مطلع شوید.

نکته 2 : به دلیل کم بدون این محصول در بازار از قیمت بالاتری نسبت به هم رده خود یعنی والئو سبز بر خوردار هستند.

7 برند برتر دیسک صفحه خارجی - کیان یدک

2 : دیسک صفحه والئو سبز اصلی

پر طرفدارترین برند برتر دیسک صفحه های بازار والئو سبز می باشد. در ساخت دیسک صفحه های والئو از تکنولوژی (H.E.C) استفاده شده که باعث نرمی و استحکام بالای این کیت کلاچ می شود جالبه بدانید خیلی از دیسک صفحه های بازار بعد از مدتی کار کردن سفت شده و پدال کلاچ پای راننده را اذیت می کند، اما کیت کلاچ والئو به دلیل کیفیت ساخت بالا و پاس کردن استاندارد های اروپا تا اخرین لحظات نرمی کلاچ را برای شما رقم خواهد زد، البته باید این موضوع هم مد نظر بگیریم که به دلیل کیفیت بالا از قیمت بالاتری هم نسبت به رقبا برخوردار است.

دیسک صفحه والئو سبز اصلی - کیان یدک

3 : دیسک و صفحه دایکن

یکی از دیسک صفحه های که پراید سوارها حرفه ای علاقه زیاد بهش دارند و به این کیت کلاچ  ( سگ جون ) هم میگن کیت کلاچ های شرکت دایکن است. شرکت دایکن یکی از قدیمی‌ترین تولید کنندگان قطعات خودرو ژاپنی است که سالهای زیادی  را بر روی طراحی و توسعه لوازم مربوط به سیستم انتقال قدرت گذاشته است. این دیسک صفحه یکی از بهترین برند های برتر دیسک صفحه بازار ایران می باشد که طرفدارهای خاص خود را دارد.

نکته : متاسفانه تمام جنس های خوب بازار کپی برداری شدن، از فروشگاها معتبر این کیت کلاچ را تهیه کنید.

بهترین کیت کلاچ

4 : دیسک و صفحه سیکو

شرکت کره‌ای سئو جین که محصولات خود انتقال خودرت خود را با عنوان سیکو یا (سکو) در بازار ایران و همچنین کشور های کره جنوبی، آمریکا، آسیا، اروپا و آفریقا عرضه می‌کند. از زمانی که پراید وارد چرخه تولید خودرو ساز های داخلی شد این شرکت وارد بازار ایران شد و رقابت خود را با سایر سازنده های انتقال قدرت اغاز کرد.

یکی دیگه از بهترین دیسک صفحه بازار همین برند می باشد که در کارنامه کاری خودش تولید دیسک و صفحه کلاچ های سنگین و مسابقه را دارد. محصولات این شرکت داری سطح کیفی اروپا و تاییدیه طراحی سطح A محصولات خودرویی از مرکز استاندارد آسیاست.

بهترین دیکس صفحه دیسک صفحه سکو - کیان یدک

5 : دیسک صفحه های شرکتی سایپا و ایران خودرو

یکی دیگه از دیسک صفحه هایی که میشه برای خرید روش حساب باز کرد در صورتی که نتوانستیم موارد بالا تهیه کنیم دیسک صفحه های شرگتی می باشد که اصولا از کیفیت مناسبی برخوردار است ولی از نظر کیفیت به موارد بالا نخواهد رسید در صورتی که از نکته زیر استفاده نشده باشد.

نکته : اکثر اوقات شرکت سایپا و ایران خودرو از برندهای معرفی شده در این مقاله در بسته بندی های خودش عرضه می کند که در خرید انها شک نباید کرد.

6 : دیسک و صفحه لوک

لوک یکی از شرکتهای زیرشاخه شرکت شفلر (SCHAEFFLER) آلمان می‌باشد. که در تولید قطعات یدکی جز برترین ها می باشد چرا که استاندارد های سختگیرانه کشور المان را در زمینه تولید قطعات توانشته است پاس کند. همچنین صفحه کلاچ‌های این گروه در مرکز تحقیقاتی خودروی بنز مورد تست و بررسی قرار میگیرد و مراحل آزمایشی سخت و سنگینی را پس از طراحی و پیش از ورود به بازار طی می‌کنند.

برند برتر دیسک صفحه - کیان یدک

7 : کیت کلاچ والئو آبی

همانطور که در ابتدای همین مقاله برای شما توضیح دادیم والئو در دو رنگ ابی و سبز به بازار عرض می شود که نوع سبز رنگ در کشور فرانسه و نوع ابی رنگ ان  ساخت کشور کره می باشد، بی شک نوع سبز رنگ این کیت کلاچ از کیفیت و کارایی بالاتری برخوردار است ولی نوع آبی رنگ این برند هم توانسته رضایت خیلی از خودرو سواران را به خصوص در گروه خودرو سازی سایپا را کسب کند.

8 : دیسک صفحه آیسین

اگر خرید دیسک صفحه های که تا اینجای مقاله برای شما معرفی کردم  نسبت به قیمتی که دارند دشوار است، بهتره یک نگاه ویژه به این برند داشته باشبد، چرا که درکنار کیفیت خوب قیمت مناسبی هم دارد. دیسک صفحه ایسین را می توان جز یک از بهترین برند دیسک صفحه خارجی دانست چرا که درکنار افزایش قدرت و نرمی کلاچ با بهترین کیفیت در کشور کره ساخته می شود. از معایب این کیت کلاچ می توان به کم بودن در بازار اشاره کرد.

نکته : تمام افرادی که دیسک صفحه آیسین را می فروشند به هنگام خرید به شما کارت ضمانت نامه می دهند که این یکی دیگر از نشانه های باکیفیت بودن این دیسک صفحه می باشد

بهترین برند دیسک صفحه آیسین : کیان یدک

9 : دیسک صفحه کورمن

در بازار ایران دیسک صفحه کورمن را به عنوان فرزند برند هرینتون و والئو می دانند چرا که دیسک از شرکت هرینگتون برداشته شده و صفحه و بلبرینگ کلاچ برای شرکت والئو فرانسه می باشد. این دیسک صفحه هم قیمت مناسبی نسبت به سایر برندها دارد ولی در نوع خود بسیار کمیاب می باشد.

10 : دیسک صفحه هرینگتون

شرکت هرینگتون در سال ۱۹۹۵ در کشور انگلستان تأسیس شد و یک شرکت معتبر با ۲۵ سال تجربه در زمینه تولید و تهیه قطعات افترمارکت با کیفیت در بازار است. از تولیدات این شرکت میتوان به: قطعات خودرو های سبک فرانسوی، اروپایی ، کره ای و چینی اشاره کرد. این شرکت متخصص در زمینه سیستم کلاچ (دیسک و صفحه) می باشد.
کارخانه تولیدکننده محصولات هرینگتون در چین، هند و خاورمیانه در حال فعالیت هستند. 

کیت کلاچ برتر - کیان یدک

دیسک صفحه والئو سبز بهتره یا شرکتی پژو

یکی از سوال ها پر تکرار که همیشه پرسیده می شود ایا بین جعبه کاهی و جعبه سبز تفاوت کیفیت وجود دارد ؟ پژو سواران قدیمی یکی از طرفدار های دو آتیشه والئو کاهی هستند و همیشه دنبال این نوع دیسک صفحه می گردند. اما باید به این موضوع توجه کنیم که سازنده والئو سبز و کاهی یک شرکت بوده و تنها فرقی که در این میان وجود دارد نوع بسته بنده می باشد. همچنین والئو کاهی چون با برند پژو سیتروئن به بازار عرضه می شود قیمت بالاتری دارد نسبت به والئو سبز و ابی دارد.

دیسک صفحه والئو سبز بهتره یا آبی

این سوال جز سوال های پر تکرار است که بارها از تیم کیان یدک پرسیده می شود. والئو یک شرکت معتبر در زمینه دیسک صفحه می باشد، که دیسک صفحه های این شرکت در سه کشور فرانسه، ترکیه و کره ساخته می شود، اکثر دیسک صفحه های سبز بازار ساخت کشور فرانسه می باشد که روی دیسک هم حک شده است اما دیسک صفحه های ابی ساخت کشور کره می باشد که نسبت به نوع سبز رنگ خود از کیفیت پایین تری برخوردار هست. افرادی که توانایی خرید دیسک صفحه والئو سبز اصلی را ندارند والئو ابی گزینه کاملا مناسبی می باشد.

 

کدام صفحه کلاچ بخرم

همه مواردی که در این بخش به شما معرفی شد جز بهترین برند دیسک صفحه می باشند، و نمی شود یکی دیسک صفحه را برتر از سایر دیسک صفحه ها معرفی کرد، چرا که هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خودشان را دارند. و هر یک کدام در یک موضوع خاص برتر از سایر دیسک صفحه ها می باشد.

بهترین دیسک صفحه پراید

دیسک و صفحه دایکن یکی از پرطرفدار ترین کیت کلاچ در بین پراید سوارها هست. خیلی از صاحبان خودرو پراید فقط دنبال این برند هستند.

بهترین دیسک صفحه پراید، تیبا، ساینا و کوئیک

والئو سبز برای هیچ یک از محصولات سایپا کیت کلاچ ندارد. و بهترین دیسک صفحه از نظر افراد مورد استفاده می توان به سکو، والئو ابی و دایکن و درنهایت لوک اشاره کرد. که با توجه بودجه مورد نظر یکی از این موارد را می توانید تهیه کنید. 

بهترین دیسک صفحه پژو و سمند

یکی از پر طرفدارترین دیسک صفحه ها در پژو سوارها و اللخصوص دوستان شوتی سوار والئو سبز فرانسه می باشد. که برای تهیه این کیت کلاچ باید هزینه بالاتری نسبت به سایر برندها کنار بزارید. اگر هم خرید این دیسک صفحه برای شما کمی سخت است با توجه به هزینه بالای این برند شما می توانید از سایر کیت کلاچ ها استفاده کنید که در این مقاله به شما معرفی شده است.

کیت کلاچ اقتصادی کدام است ؟

اگر قرار باشد دید بلند مدت داشته باشیم قطعا والئو و  اصلی فرانسه در طولانی مدت اقتصادی تر هستند چرا که عمری بالاتری نسبت به سایر دیسک صفحه ها دارند. اگر دید کوتاه مدت داشته باشیم برند آیسین می تواند به ما کمک کند

کیت کلاچ ایرانی بخریم یا خارجی 

اگر هزینه برای شما مهم نباشد خرید دیسک صفحه خارجی به شرط اصلی بودن پیشنهاد می شود. اگر هزینه برای شما حائز اهمیت است قطعا دیسک صفحه ایرانی مثل عظام می توانید استفاده کنید که مزایا و معایب مخصوص خود را دارند . برای انتخاب بهتر می توانید مقاله 3 برند دیسک صفحه ایرانی در بازار مطالعه کنید

دیسک صفحه اقتصادی مخصوص پژو

اگر دنبال دیسک صفحه اقتصادی برای پژو هستید می توانید از دیسک صفحه های شرکتی ایران خودرو استفاده کنید و یا دیسک صفحه کورمن

امتیاز شما به محتوای این مطلب
[تعداد رای ها: 17 میانگین امتیازها: 3.7]

31 دیدگاه در “معرفی 10 برند برتر دیسک صفحه خارجی

  1. عابد گفت:

    کیت کلاچ برند وگر ما استفاده کردیم خیلی نرم و با کیفیت هست

    1. سلام دروود ممنون که تجربه خودتون در اختیار ما گذاشتید

  2. اسدی گفت:

    سلام من تیبا 2 مدل 1401 برج 9 دارم و با ماشین کار میکنم به نظر شما برای اینکه ماشین شتاب بالا و صفحه عمربالایی داشته باشه دایکن ژاپن بندازم یا سیکو کره ? ممنون از شما اگه چیزی بهترم موجوده بگید سپاس

    1. سلام هر دوی این دیسک صفحه ها عالی هستند به شرط اصلی بودن

  3. ابراهیم گفت:

    سلام
    من پراید مدل ۹۳ دارم دیسک صفحه دایکن از نظر شتاب و نرمی خوبه یا پیشنهاد دیگی میدید

    1. سلام دروود بهترین گزینه دایکن شتاب قدرت کارکرد عالی

  4. احمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر و تشکر از مطالب مفیدتون
    من یه ساینا دارم که مدتیه دنده عقب بد جا میره و دنده ۱ و ۲ هم با کمی صدا جا میره مثل صدای تق . مثل برخورد نرم دو تکه فلز.
    مکانیک ها میگن مشکلی نداره هر چند ضعیف شده ولی فعلا کار می کنه از نظر خودم هم شتابش بد نیست
    ولی سال گذشته تو جاده تو ترافیک گیر کرده بودم و دیگه ماشین جون حرکت نداشت بعد از 40 دقیقه که خنک شد جون گرفت و حرکت کردم با توجه به این مسئله ممکنه امسال منو تو جاده بذاره خودم قصدم اینه که عوض کنم ممنون میشم نظرتون رو بگید…

  5. احمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر و تشکر از مطالب مفیدتون
    من یه ساینا دارم که مدتیه دنده عقب بد جا میره و دنده ۱ و ۲ هم با کمی صدا جا میره مثل صدای تق . مثل برخورد نرم دو تکه فلز.
    مکانیک ها میگن مشکلی نداره و دیسک و صفحه ت هم قدرت خوبی داره هر چند ضعیف شده ولی فعلا کار می کنه از نظر خودم هم شتابش بد نیست
    ولی سال گذشته تو جاده تو ترافیک گیر کرده بودم و دیگه ماشین جون حرکت نداشت بعد از 40 دقیقه که خنک شد جون گرفت و حرکت کردم با توجه به این مسئله ممکنه امسال منو تو جاده بذاره خودم قصدم اینه که عوض کنم ممنون میشم نظرتون رو بگید…

    1. سلام دروود همین چند روز پیش ساینا اس خشک برای تست بررسی میکردم که دنده ها بد جا میرفت که به نظر من هم این موضوع طبعیی است. البته بدید سطح واسکازین چک کنند براتون

      اما برای تست صفحه کلاچ اگر خودرو شتاب خوبی داره و دور موتور با سرعت خودرو همخوانی داره به نظرم نیاز به تعویض نداره، برای تست هم خودرو روی یک جای صاف قرار بده بعد دنده بزار چهار حالا پارو اروم از روی کلاچ بر دارد اگر خودرو خاموش شد دیسک صفحه نیاز نیست اگر هم حرکت کرد به نظرم تعویض کنید بهتر باشه

    2. حسین اشرفی گفت:

      سلام با تنظیم پیچ رگلاژ با آچار ۱۲ حتما درست میشه چون اینها فلایویل۲۱۵ میلمتری هستند برای کوییک کمی مشکل ایجاد کرده من درستش کردم مثل شما بود

  6. مهدی گفت:

    سلام برای ساینا چه دیسک و صفحه ای بگیرم که هم دوام داشته باشه هم پدال کلاچ نرم باشه ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام دررود برای ساینا می توانید از والئو ابی اصلی استفاده کنید که بهترین عملکرد را داشته باشد. در مورد سفتی پدال کلاچ متاسفانه در خودرو های تیبا و ساینا و کوییک این مورد مشاهده شده که باید از مکانیک بخواهید دقیقا این موضوع را بررسی کند تا هنگام تعویض صفحه کلاچ مشکل تا حدودی برطرف بشود. در صورت نیاز فلایویل هم تراشکاری و سیم کلاچ هم تعویض گردد

  7. Majid گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای ریو صفحه سیکو مناسبه یا والئو

    1. سلام دروود هردو مورد مناسب هست به شرط اصلی بودن توی خرید شک نکنید دو گزینه مناسب هستند

  8. حسین گفت:

    مقاله مفیدی بود

    1. سلام درود ممنون از حمایت شما

  9. حسین گفت:

    سلام ایرانی کدام برند خوبه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام درود عظام توی ایرانی ها میشه گفت بهترین کیفیت را داره

  10. حسین گفت:

    سلام دیسک صفحه شرکتی بخریم ؟ یا نه من شک دارم بخرم

    1. سلام درود بله شرکتی خوبه به شرط اینکه اصلی باشه . توی نمایشگاه امسال خود ایرانخودرو از محصولات تقلب توی بازار رونمایی کرده بود

  11. Masoud Mj گفت:

    تست

  12. میلاد گفت:

    سلام دیسک صفحه خودتون موجود نمی کنید

    1. سلام به زودی موجود میشه و در سبد محصولات قرار می گیرد

  13. میلاد گفت:

    مفید بود تشکر

    1. سلام درود ممنون از محبت شما

    2. حامد گفت:

      سلام با تشکر از مطالب مفید که بیان فرمودین
      کیت کلاچ شرکت فرانتک از نظر کیفیت بهترن یا شرکتهای تولید کننده داخلی ؟

      1. سلام درود خدمت شما
        دیسک صفحه فرانتک یک برند خارجی ناشناخته است که در حال حاظر دیسک صفحه پراید را توی سبد محصول خودش دارد. اگر پراید سوار هستی پیشنهاد من به شما دایکن اصلی هست. اگر هم قصد داری از دیسک صفجه های ایرانی بخری میتونی روی سیف صنعت و عظام حساب بازکنی . فقط هنگام تعویض دیسک صفحه کاسه نمدهای ته میلنگ تعوبض و وضعیت تاب داشتن فلایویل کنترل شود

  14. مهدی گفت:

    سکو هم روی ماشین های ایرانی جوابه قیمت مناسبی هم داره

    1. سلام دروود بله سکو اصلی قیمت مناسب کیفیت عالی . ممنون از تجربه ای که در اشتراک گذاشتید

  15. علی گفت:

    سلام فقط والئو سبز

    1. سلام فقط قیمت کمی بالایی داره ولی عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *