نکات آموزشی خودرو

9 نکته کلیدی زمان تحویل خودرو صفر از نمایندگی

تحویل خودرو صفر از نمایندگی - کیان یدک

زمان تحویل خودرو صفر از نمایندگی باید به یک سری نکات دقیقا مثل زمانی که قصد داریم خودروی کارکرده بخریم  توجه کنیم، متاسفانه عدم آگاهی هنگام تحویل خودرو و همچنین نداشتن اطلاعات کافی منجر به باطل شدن گارانتی و در نهایت دل زدگی صاحب خودرو از خرید ماشین می شود. اگر شما جز ان دسته افراد هستید که منتظر خودرو هستید تا از نمایندگی تحویل بگیرید پیشنهاد میکنم مقاله نکات کلیدی زمان تحویل خودرو از نمایندگی تا اخر مطالعه کنید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اولین قدم قبل از تحویل خودرو صفر از نمایندگی

یادمون باشد قبل از خرید هر خودرو چه صفر کیلومتر چه کارکرده باید هزینه ای برای خرج های پنهان خودرو کنار بزاریم به خصوص در خودرو های داخلی . متاسفانه بضی از خودرو های داخلی از همون ابتدای کار با مشکلات زیادی روبه رو می شوند که شیرینی خودرو صفر را به کام ما تلخ می کنند. شاید این سوال برای شما پیش بیاد چه خرج هایی خودرو صفر کیلومتر داره ؟

اگر در شهر های جنوبی کشور هستی دودی کردن شیشه حتما نیاز می شود

خرید قفل فرمان و قفل پدال با توجه به مهارت سارقین عزیز الزامی است

کف پوش خودرو و در صورت نیاز روکش صندلی ( مراقب باشید گارانتی باطل نشود )

نصب دزدگیر بر روی خودرو ( مراقب باشید گارانتی باطل نشود )

تعمیر خودرو به دلیل خرابی و مشکلاتی که از همان صفر کیلومتری دارد

نکته : قبل انجام هرکاری روی خودرو مطمئن باشید که انجام اون کار موجب ابطال گارانتی نمی شود

2- فعال کردن کارت طلایی خودرو

یکی از کارهای که صاحبان خودرو هنگام تحویل خودرو صفر از نمایندگی می بایست انجام دهند فعال کردن کارت طلایی برای گروه خودرو سازی ایران خودرو و سایپا است. بی شک این کارت طلایی دارای نواقصی است و بارها شاهد این بودیم که بعضی از صاحبان خودرو از نحوه خدمات این دو شرکت با وجود کارت طلایی شکایت کردند اما جلوی هزینه های سنگینی را تا حدودی از شما میگیرد، پس پیشنهاد میکنم این کارت را فعال کنید و طبق جدولی که به شما ارائه می شود خودرو را برای بازدید های دوره ای به نمایندگی ها ببرید.

3- خرید بیمه بدنه

یکی دیگه از خدماتی که کارت طلایی به صاحبان خودرو می دهد بحث تصادفات می باشد. که متاسفانه در این زمینه اینقدر سختگیرانه عمل میکنند که پیشنهاد می کنیم علاوه بر داشتن کارت طلای بیمه بدنه را هم برای خودروی خود فعال کنید. و این موضوع را پشت گوش نندازید.

4- مراقب گارانتی خودرو باشید

اگر شما جز ان دسته افراد هستید که دوست دارید از همه لحاظ به خودروی خودتون برسید (مثل دودی کردن شیشه، نصب سنسور عقب یا نصب دوربین عقب، دزدگیر و … ) باید این موضوع را به شما بگم انجام بعضی از کارها ماشین را از گارانتی خارج می کند. پس بهتره قبل انجام موارد زیر حتما با نمایندگی خود مشورت نمایید.

5- بررسی لوازم جانبی هنگام تحویل خودرو صفر از نمایندگی

یکی دیگه از اقدامات لازم پس از خرید خودرو صفر بررسی لوازم جانبی خودرو هنگام تحویل خودرو صفر از نمایندگی می باشد. در زمان تحویل خودرو حتما موارد زیر بخصوص دفترچه راهنما را بررسی کنید که در خودرو وجود داشته باشند.

دفترچه راهنمای خودرو

لاستیک زاپاس

اچار چرخ

جک خودرو

دسته جک خودرو

سویچ یدکی

کد سویچ یدکی

مدارک و مستندات خودرو

6- بررسی ظاهری رنگ هنگام تحویل خودرو صفر

یکی دیگه از اقدامات لازم پس از خرید خودرو صفر  بررسی ظاهری رنگ می باشد. بزارید خاطره تحویل خودرو پسر عموی خودم را برای شما تعریف کنم. پسر عموم پژو 207 در قرعه کشی برنده شد که برای تحویل به نمایندگی پس از یک ماه مراجعه کرد، نمایندگی خودرو را در محیط نسبتا تاریک قرار داده بود تا همانجا خودرو را تحویل مشتری و از نمایندگی خارج کند، به اسرار زیاد پسر عموم خودرو را به محیط روشن با نور کافی انتقال دادن و متوجه شد قسمتی از بدنه ضرب دیده است که نمایندگی قصد داشته این موضوع را پنهان کند. که بعد از نوشتن صورت جلسه این مشکل برطرف شد.

پس لازمه هنگام تحویل خودروی صفر از نمایندگی رنگ را به صورت ظاهری بررسی کنید.

7- بررسی فنی خودروی صفر هنگام تحویل

اگر فرد فنی نیستید یا با تعمیرات و قطعات خودرو آشنایی کافی ندارید بهتر است یک فرد با تجربه را با خود همراه کنید زمان تحویل تا خودرو صفر از نمایندگی نکات فنی خودرو را که در زیر به انها اشاره کردیم بررسی کند

سطح روغن : حتما قبل از استارت زدن به خودرو سطح روغن موتور بررسی شود.

سطح روغن ترمز : یکی از مواردی که اگر کنترل نشود احتمال زیاد خطر افرین است سطح روغن ترمز می باشد، پس دقیق سطح ان را بررسی کنید.

سطح روغن هیدرولیک : روغن هیدرولیک خودرو بررسی کنید اگر موردی بود حتما با نمایندگی در میان بگذرید

سطح مایع خنک کننده : بررسی کنید ایا خودرو دارای ضدیخ می باشد و سطح ضدیخ در محل استاندارد قرار دارد یا خیر

سطح مایع شیشه شور : سطح این مایع را به صورت ظاهری بررسی کنید، اگر در فصل زمستان هستیم حتما از شیشه شور مخصوص خودرو استفاده کنیم تا در هوای سرد دچار یخ زدگی و خرابی پمپ ان نشود.

بررسی ظاهری موتور : موتور و اجزای ان را به صورت ظاهری بررسی کنید اگر موردی خاصی مشاهده کردید به نمایندگی اعلام کنید

بررسی داخل کابین : درب های خودرو را یک بار باز بسته کرده تا از عملکرد صحیح ان مطمئن شوید همچنین داخل کابین را از نظر ظاهری بررسی کنید

بررسی چراغ های خودرو : قبل از خروج از نمایندگی حتما کلیه چراغ های خودرو را بررسی کنید و از سلامت انها اطمینان حاصل کنید

کنترل قفل مرکزی : حتما ریموت خودرو را از نظر باز بسته کردن خودرو بررسی کنید تا اگر ایرادی داشت به نمایندگی اعلام شود.

بررسی نشتی خودرو : حتما خودرو را از نظر نشتی روغن موتور ، روغن گیربکس و حتی ضد یخ بررسی کنید

کنترل کولر و بخاری خودرو : حتما کولر بخاری خودرو را همان ابتدای کار بررسی کنید تا از صحت ان اطمینان حاصل کنید

بررسی شیشه بالابر : حتما شیشه بالابر عقب و جلو را بررسی کنید تا سالم بودن ان مطمئن شوید.

بررسی فنی خودروی صفر هنگام تحویل از نمایندگی

8- کنترل نهایی هنگام تحویل خودرو صفر

کیلومترشمار خودرو را از نظر کارکرد بررسی کنید

تمامی نشانگرهای آمپر، درجات و چراغ‌های هشدار را بررسی کنید

اهرم‌های صندلی به خصوص صندلی های برقی را بررسی کنید

رینگ‌ها از نظر ضرب خوردگی بررسی شود

دستگیره درها

درپوش باک خودرو

بررسی آپشن های خودرو در صورت امکان

9- نکات مهم قبل از تحویل نهایی خودرو صفر

حتما از نمایندگی مورد نظر درباره سرویس‌های اولیه و دوره‌ای سوال کنید تا اگر مشکلی برای خودرو به وجود آمد با ابطال گارانتی مواجه نشوید.

قبل از امضای نهایی  حتما تمام بندهای قرارداد تا نسبت به تعهدات خود اگاه باشید

قبل از خروج حتما مدارک خودرو را کنترل کرده و با خودرو مطابقت داده تا از یکسان بودن ان مطمئن شوید

اگر قطعه‌ای از خودرو دچار مشکل باشد از تحویل آن پرهیز کنید.

بررسی جای جک خودرو

یکی از مواردی که باید کنترل شود محل قرار گیری جک خودرو می باشد، بررسی کنید که جای رنگ پریدگی یا فرورفتگی دارد یا خیر 

اقدامات پس از خروج خودرو صفر از نمایندگی

وقتی تحویل خودرو صفر را از نمایندگی به طور کامل انجام دادید و اجازه خروج برای شما صادر شد رعایت موارد زیر باعث افزایش عمر مفید خودرو می شود

  • باد لاستیک های خودرو را تنظیم کنید
  • از ترمز های شدید با توجه به اینکه لنت های خودرو نو می باشند خوداری کنید
  • از فشار آوردن به خودرو در کیلومتر های اولیه خوداری کنید.
  • دور موتور را در محدوده ای کمتر از 3000 نگه دارید و از شتاب گیری های سریع بپرهیزید تا از این جهت به اجزا مکانیکی موتور خودرو فشار وارد نشود و این اجزا بتوانند به مرور در زمان حرکت موقعیت مناسب خود را پیدا کنند
  • برای یافتن سریعتر هر گونه نشتی احتمالی، سطح مایعات خودرو، به صورت پیوسته بررسی کنید تا از وجود هر گونه کاهش در سطح آن ها پیش از آسیب رسیدن به خودرو جلوگیری شود.
  • سعی کنید از وارد شدن ضربه به سیستم تعلیق جلوگیری کنید چرا که این مجموعه در ابتدای کار در برابر فشار های زیاد آسیب پذیر می باشد.
  • طبق زمان بندی اعلام شده برای تعمیرات و کنترل دوره ای به نمایندگی مجاز مراجعه کنید

مطالعه دفترچه راهنمای خودرو

اگر دوست دارید هزینه های اضافه خرج تعمیر و عیب یابی خودرو نکنید و همچنین بتوانید عیب خودرو را تا حدودی پیدا کنید پیش نهاد میکنم حتما یک بار دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید، شاید باور کردنی نباشد خیلی از سوالاتی که از ما درباره عیب یابی خودرو پرسیده می شود در همان دفترچه پاسخ داده شده است که بعضی از صاحبان خودرو به این موضوع بی اهمیت هستند.

کلام اخر

انشالله خودروی که تحویل گرفتید برای شما پر از خیر و برکت داشته باشد و همچنین مقاله  نکات کلیدی زمان تحویل خودرو صفر از نمایندگی برای شما مفید واقع شده باشد، اگر تجربه خاصی تو این زمینه دارید که می تواند به مجموعه کیان یدک و سایر بازدید کنندها کمک کند خوشحال می شویم زیر این پست با ما در میان بگذارید.

امتیاز شما به محتوای این مطلب
[تعداد رای ها: 103 میانگین امتیازها: 4.2]

31 دیدگاه در “9 نکته کلیدی زمان تحویل خودرو صفر از نمایندگی

  1. ج محجوب گفت:

    منم همین هفته ماشینم رو قراره تحویل بگیرم برا همینم اومدم درباره اش تحقیق کنم،امید به خدا بهترین اتفاق برام بیوفته و برای همه عزیزان دیگه مطلبتون عالی بود در پناه حق

  2. مجید گفت:

    با سلام خدمت شما
    بنده چند روز دیگر از سایپا یک دستگاه کوییک S تحویل خواهم گرفت ،اونجور که مطلع هستم سایپا در اقدامی ناشیانه و غیر قابل قبول ، برداشته فرمان خودرو که دیکات یا همون دی تایپ رو حذف کرده و به جاش یه غربیلک فرمون ساده انداخته .درحالی که تو کاتالوگ کوییک اس و مشخصات محصول خودشون اشاره کردن که فرمون D هست .و ما ۵۰ – ۶۰ میلیون اضافه تر از کوییک معمولی پرداخت کردیم که فرمون و کیلومتر و مشخصاتش کوییک S یا همون اسپورت باشه و موقع تکمیل وجه هم ۸ میلیون اضافه از مبلغ اعلامی گرفتن که افزایش قیمت داشته .
    میخواستم ببینم اگه موقع تحویل همچین موردی دیدیم باید چیکار کنیم که حقمون پایمال نشه ؟ تحویل بگیریم نگیریم چیکار کنیم ؟ ممنومم میشم ازتون

    1. سلام اگر در زمان واریز وجه فرمان دی کات ثبت شده باشد که ملزم به رعایت این موضوع هستند اما اگر به هر دلیل سندی یا مدرکی وجود نداشته باشد تلاش شما احتمالا بی فایده خواهد بود

  3. وهاب گفت:

    سلام . ممنون از نکات بسیار خوب و موثر شما .
    بنده هم یک سوال دارم . میگن ایران خودرو و سایپا و خودرو سازهای ایرانی روغن های با کیفیتی داخل خودرو نمی‌ریزد و باید در ابتدا و بعد از تحویل خودرو روغن ها رو عوض کنیم. آیا این مطلب صحت داره؟ . ممنون

    1. سلام دروود دلیل اینکه بیان میشه زودتر تعویض بشه به خاطر این است که هنگام مونتاژ احتمال داره پلیسه ای تولید بشود که این پلیسه به موتور اسیب می زند.
      در مورد کیفیت روغن پایین اولین بار است که این موضوع شنیده می شود.

  4. عباس داراشانی گفت:

    سلام تشکر از راهنماییهای خوبتون
    بنظرم اگه از یه کارشناس تشخیص رنگم کمک بگیریم خیلی خوبه چون بوده در مواقعی خودرو صفر رنگ دار بوده

    1. سلام دروود
      بله بی شک این مورد به شما کمک ویژه ای خواهد کرد

  5. نیما گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر ماشینی تو نمایندگی ۵۰ کیلومتر کار کنه بازهم صفر حساب میشه؟
    چون اکثرا نهایتا ۱۰ تا کار هستن، اگر یکی ۵۰ تا کار کنه ممکنه ماشین مشکلی داشته باشه؟

    1. سلام باید علت 50 کیلومتر را جویا شوید. اگر برای عیب یابی و رفع عیب بوده که مشکل نیست. ولی اگر جای شما بودم خودرو از نظر رنگ و فنی دقیق بررسی میکردم .

      حتما از نمایندگی بخواهید خودرو دیاگ بزند و کار کرد واقعی به شما نشان دهد

  6. مصعود گفت:

    سلام و درود دوست عزیز
    واقعا خسته نباشید و ممنون که انقدر ساده و کامل توضیح دادین
    فقط اگه ماشینی و به هر دلیلی قبول نکنیم باز همونجا یک ماشین دیگه میدن یا باز طول میکشه چند روز؟؟
    تو مشهد کدوم نمایندگی سایپا رو پیشنهاد میکنین بزرگوار؟؟

    1. سلام دروود به هر دلیلی که ماشین مشکل داشته باشه باید رضایت شمارو جلب کنند.
      در کل ماشین بعید می دانم اینقدر اسیب دیده باشده که بخواهد تعویض شود. ولی اگر مورد حاد باشد شما راحت می توانید با شکایت اقدام به تعویض خودرو کنید
      در مورد نمایندگی مشهد بهتر است با عزیزانی که خودرو صفر خرید کردن سوال بپرسید و از تجربه انها استفاده کنید. یا حضوری از نزدیک سر بزنید و برخورد پرسنل مشاهده و بررسی کنید

  7. ارحام گفت:

    درود بر شما
    بسیار عالی و کاربردی بود

    1. سلام دروود ممنون از نظر شما

  8. سید هادی گفت:

    بسیار مفبد بود ممنون

    1. سلام دررود ممنون از شما سید جان

  9. محسن گفت:

    ممنون بابت مقاله عالیتون

    1. سلام دروود محسن جان ممنون از محبت شما

    2. خلیل ناصری نسب گفت:

      با سلام بنده امروز برای تحویل خودرو به نمایندگی ایران‌خودرو در شهر اهواز مراجعه کردم منتها بدنه خودرو هنگام تخلیه در نمایندگی آسیب دیده و درب عقب شاگرد فرورفتگی و رنگ پریدگی دارد. حالا خودرو من تعویض میشه یا تعمیر ؟اگه تعمیر باشه خودرو افت قیمت پیدا می کنه

      1. سلام دروود تعویض که نخواهد شد. شمارو معرفی میکنند برای انجام pdr حتما موارد به بازرسی ایران خودرو درمیان بگذارید

  10. امیر پروین گفت:

    سلام بر شما دوست گرامی
    مطلب مفیدی را زحمت کشیدید و نوشتید.

    نکات مفیدی دارد که برای من که انشاالله فردا قصد تحویل خودرو دارم مفید خواهند بود.
    اگر وقت کردید، مطلب را یک بار خودتان مطالع بفرمائید، چند تا غلط دیکته ایی ظریف دارد که بهتر است برطرف بفرمائید.
    از لطف و محبت شما کمال تشکر را دارم. خدا به شما خیر عطا فرماید.

    1. سلام دروود خدمت شما دوست عزیز
      با توجه به اینکه همه موارد از تجربایت است و کپی برداری نمی شود این اتفاق رخ می دهد ممنون از اینکه برای بهبود به ما کمک کردید

  11. محمد گفت:

    ممنون خیلی مطالبون کامل و خوب بود

    1. سلام دروود ممنون از شما که با حس خوبتون به ما انرژی دادید

  12. کاوه گفت:

    خیلی مطالب مفید بود خدا خیرتون بده
    فقط تو امتیاز دهی خواستم پنج ستاره بدم دوتا شد چرا
    خدا براتون بسازه

    1. سلام دروود خدمت اقا کاوه عزیز . انشالله هرجا هستید موفق باشید. خوشحالیم توانستیم رضایت شما جلب کنیم

  13. کیمیا گفت:

    خیلی کاربردی بود . بسیار لذت بردم

    1. سلام دررود ممنون از شما

  14. نعمت گفت:

    کاش این مقاله قبل از تحویل می خوندم

    1. سلام انشالله تجربه برای ماشین بعدی

  15. مسعود گفت:

    سلام واقعا عالی بود . مراقب کارت طلایی باشید به تعهد عمل نمی کنند و یا اگر عمل کنند حسابی اذیت می کنند

    1. سلام درورد ممنون که تجربه خودوتون در اختیار ما گذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *